Ang. Twilight!

Det har varit en stor diskution angående bokserien 'the Twilight Saga' (TTS). Jag själv tycker det har varit en överdriven stor diskution. Jag läste den första boken i Juli, och blev fast. Den 1 augusti ägde jag alla böcker. När jag såg första filmen, och hade läst alla böcker 4 ggr, insåg jag hur dålig filmen är.
Självklart var New Moon bättre (Kanske för att Taylor L har en större roll), men jag förstår ändå inte.





 Varför inte bara lägga dit alla viktiga detaljer?
Ex. Jacob Black (Taylor Lautner) har ju byggt en bil i bok 2. Vad hände med den?

Varför inte se till så att skådelspelarna passar bättre för rollen?
Ex. Robert P (Edward C.) passar inte för rollen - Ingen kommentar!
Nikki R (Rosalie H.) passar inte för rollen - inte för att Kikki inte är vacker, men hon borde faktiskt vara mer häpnadsväckande. 
Kellan L (Emmett C.) passar inte för rollen
 

Varför förstöra en så bra bok genom att strunta i de extra detaljerna.
Ex. Vampyrer äter/dricker inte. Hur kommer det sig då att Rosalie Hale (Kikki Read) äter mat?



Det är ingen hemlighet att jag avgudar Taylor Lautner och Ashlee Greene, båda två passar perfekt för rollerna de fått. Varför kan de inte bara få fortsätta ge ut rollerna till de som passar för de? 
         Alice Cullen (Ashlee Greene) - Jacob Black (Taylor Lautner) 



Jag undrar hur bok tre kommer bli?
Kommer den bli bättre en tvåan, och en liten förhoppning, eller kommer de glömma hälften av boken och göra det till sin egen film, som i ettan?
Premiären är 20 Juli -10!

The Twilight Saga - av Stephanie Meyer:
Bok 1 - Om jag bara kunde drömma - Twilight (Skymning)
Bok 2 - När jag hör din röst - New Moon (Nymåne)
Bok 3 - Ljudet av ditt hjärta - Eclipse (Förmörklese)
Bok 4 - Så länge vi båda andas - Breaking Dawn (Soluppgång)

-----------------

Vilken tycker du är bäst?
1. Boken vs. Filmen?
2. Taylor L vs. Robert P?
3. Jacob B vs. Edward C?
4. Twilight vs. New Moon?
5. TTS vs. HP?



Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag ska ut och köpa gran... vet inte mer än så!

2009-12-13 @ 10:56:42
URL: http://ebbagratte.blogg.se/
Postat av: elin.c

Robert.P passa vist till den rollen!

2009-12-17 @ 16:15:57
Postat av: olivia

ojj, du är den första jag har hört säga så!

själv tycker jag att rob passar perfekt, han är ju min blivande kille så ;)

2009-12-17 @ 17:49:22
URL: http://oliviaiss.blogg.se/
Postat av: Emma

rosalie hale spelas faktiskt av Nikki Reed inte Kikki R.Har hemsida om twilight kolla in den alla som gillar twilight sagan+letar gästbloggare!!!!!

2009-12-21 @ 16:26:57
URL: http://obsessedbytwilight.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0