Sluta klaga på smala!



Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra 'Gud vad smal du är', etc. Själv tycker jag inte att jag är så smal som alla påstår, eller som jag skulle vilja vara, men inte är det glädjande att höra något sånt.
 Antagligen ser de som säger så, som en komplimang, men det är det inte. Jag kan inte förstå hur någon skulle vilja vara mer smal än nödvändigt, än vad som är snyggt. Jag vill inte nu vara emot någon, jag har full förståelse över alla ungdommar med anorexia. Vet att det inte är lätt, och blabla..

Nåväl, hellre smal en tjock, tycker jag. Det är nog snällare att påstå att  Men att se på små magrade fotomodeller är nästan mer avtändande än övervikt. Jag har läst över 20 stycken olika bloggar som går ut på att


Jag har en vän, som vi känt varandra i nog 3 år. Hon är av det smalaste lagret, men är född så. På de flesta gympalektionerna så får hon höra att hon är smal, för smal, etc. Inte nog med det, hon blev nobbad för att killen trodde hon hade anorexia.
Skulle ni vilja leva så?       Jag skulle nästan kalla det mobbning.      OBS- Hon mår inte så längre.

Jag är grymt trött på alla

Sluta klaga på smala, tjocka, osv. Har ni inget positivt att säga, så kan man lika gärna vara tyst. Varför inte lika väl säga, 'Vad bra du ser ut?', eller något annat, positivare?




Edit: Det är stora skillnader på småtjock, kraftig, överviktig och fet. Småtjock/Kraftig är helt naturligt, kraftig benstomme med andra ord. Normalt. Överviktigt är något man kan göra åt, som onödigt man har lagt på sig. Fet är något som inte är okej!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0