sO whAht?

Jag är blond. Jag är lång. Jag är svensk.
Jag pratar svenska. Jag kommer från Skåne. Jag gillar mig själv.

Jag en sån tjej som inte tar någon skit. Jag kör mitt eget race vid sidan av tävlingen. Jag är inte jättefyndig, men jag är intelligent när jag väl försöker tänka smart.

Jag tar ingen skit. Jag ler åt idioter som klankar ner på andra, eftersom jag ser det som att de är deras problem. Jag bryr mig inte om några blänger och snackar skit - det är deras problem.
Jag är uppvuxen till hälften i en klass av lögner, alla snackar skit om varandra och ljuger öppet. Jag har inte svårt att hitta vänner, men jag har svårt att öppna mig helt inför nya vänner.
Till sommarlovet byter vi klass, jag kommer bara träffa några av dem, men mer än hälften kommer jag bara se smått i korridoren. Jag vet att jag kommer tappa kontakten med otroligt många.

Det är patetiskt med kommentarer på bloggen som; 'Du är ful' osv. (Inte för att det kommer så många, men jag sett på andras bloggar).

Och direkt från hjärtat - jag är unik. Jag är inte mig själv hela tiden, jag kan spela ett spel jag inte kan reglerna på. Men jag försöker spela med, vara glad. Jag försöker göra spelet till ett spel med mina regler. Ibland fungerar det, men det finns alltid dåliga förlorare och fuskare som inte klarar av nya regler, utan måste hitta på undanflykter för att de ska må bra. Jag är en vinnarskalle, dålig förlorare, fuskare - men jag försöker alltid göra det seriöst. Man kan inte fuska i livet, det finns inga genväger runt ödet.

Bloggen är min fritid, inte mitt liv. Hästarna är mitt liv. Familjen och vännerna är mitt liv.



Jag tar aldrig någon skit. Jag är en glad människa, försöker alltid se det bästa ut det negativa.

Jag gör alltid så gott jag kan, jag försöker alltid göra gott. Inte för andra hela tiden, men så att alla får det bra, också jag.


Just nu, från och med idag, ska jag inte spela spel jag inte kan reglerna på. Jag ska vara mig själv hela sommaren, jag ska vara den jag är, lycklig, omtänksam, glad, snäll, underbar, lycklig.
Det blir mitt enda löfte denna sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0