Tävlingens resultat:

Nu är jag hemma! Tävlingen gick sådär bra, men jag tycker jag kämpade på.
1. Jag vann inte rosett.
2. Jag ramla av.

- Pinnen stod i hagen när jag kom, så jag hjälpte Elin med sin häst, fjordningen Wilma. Hon skulle satrta i klassen före mig. När hon red fram tog Fanny och Sylvia (två andra tjejer som skulle tävla Pinnen i klassen högre) in honom och vi gjorde iordning honom tillsammans. Mysigt!
 
- Medans jag kollade på framridningen sadlade Sylvia och Fanny Pinnen, innan de hämtade mig, för jag skulle värma upp Pinnen. Medan jag tog på mig hjälm och väst tränsade dem och spände sadelgjorde, innan jag gav mig ut i Padocken.


Framridningsbanan

- Jag skrittade runt på Pinnen i minst en halvtimme, innan jag blev implockad på framridningsbanan. Då övade jag skänkelvikningar och sådant i skritt. I ridhuset sen hoppade jag två hinder och då kändes det jättebra. Pinnen skötte sig i både trav och galopp.

- I ridhuset var jag tvåa, så jag stod och väntade på att ryttaren före skulle hoppa färdigt. Hon fick rossett, men när det väl var min tur låg Pinnen hårt på bettet och var påväg frammåt. De tredje och nästa sista hindret var samma hinder, en ganska stor oxer.


I ridhuset, påväg mot första hindret, en ganska låg, ofarlig trippelbarr.

Trippelbarren, första hindet, utan problem.


-Efter att ha klarat hela banan fel fritt i ett hull, jättesnabbt, var han påväg att stanna, och jag var tvungen att driva, då fortsatte han frammåt istället för att vända. Med andra ord- red fel väg. Jag hade tappat stigbygeln och var helt ooförbred, och åkte av med huvudet föra in i väggen.

- Det gick jättebra förövrigt, det gick ganska snabbt och jag hann inte tänka så mycket. Sadln slog runt på Pinnen, så den låg på magen, och gjorde honom ganska skärrad. Annars är jag supernöjd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0