Blogg/läsar-frågor

 Hur länge har du bloggat?
Jag började den 1 December, tror jag (; . Har sparat mina första inlägg!


 Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
De flesta loggar för att bli kända, provocera eller få pengar. Bloggen har blivit ett arbetssätt, inte en fritid. Jag skaffade bloggen för att ändra på det, och vis aatt man kan ha kul som man är (; . 

Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Det skulle ni aldrig gissa, men Amanda och Rebeckas bloggar var de mina första bloggar, och jag läser de fortfarande! (; . http://amandavardet.blogg.se | http://seiron.blogg.se :]  


 Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag vet inte, 17 ganska exakt. Vissa kikar jag varje dag, andra lite mer sällan.


 Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Ingen aning, det är väl 45% Dagboksinlägg. Jag har ju en del hästbloggar också..


Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
    Ingen aning. Jag har ganska många egenskaper, och jag läser bloggare som jag skulle kunna vara, om man säger så. http://justmealajza.bloggplatsen.se, tror jag (;

Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Nu räknar vi inte med vännerna, för då blir det helt sjukt fel. Jag tror http://amandavardet.blogg.se igen, men då ignorerar jag hennes blogg på youtube (; . 

Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Jag tror alla tycker det är kul. Men jag har en känsla av att några kompisar börjat tröttna på mitt tjat om olika bloggar.. Jag har kompisar som läser min blogg, mina föräldrar läser också (haha!) och min faster.. Sen är det några till, men de säger inte att de läser min blogg öppet. 


Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Nja, jag skulle kunna säga att jag skulle kunna vara mer mig själv. Men jag är väldigt mycket för att skriva noveller (dvs. korta berättelser), och jag har ingen vana att skriva ifrån mig själv.
Jag försöker vara så ärllig jag kan :D

 Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Nej, det har jag inte. Jag har många gånger varit alltför privat, och tagit bort inlägg, ärligt talat. Nu tycler jag att det går bättre, dvs. jag inte behövt ta bort några inlägg (; .


Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Vänner och deras problem och olyckor. Privata bilder och personliga grejer som tar min tid. Jag bloggar inte öppet om mitt privat/kärleksliv sålänge det inte är ett seriöst förhållande jag kammat in :) .


 I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag försöker få med bilder och många inlägg varje dag, men jag har ganska fullt schema, så jag vill inte ens tänka på hur dte är när jag har häst.
Ärligt talat, kommentarer är aldrig fel och jag förösker alltid pusha mina läsare att kommentera.

Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Det tror jag inte. Exempelvis Alexandra 'Kissie' Nillsson utger ju sig (enligt henne) för att vara en annan person för att samla läsare. Hon säger ju att hon inte är sig själv, utan är Kissie.


Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Nej, det har jag inte.


Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Nej, men folk som bara vill provocera kan såra andra människor. Bloggvärden är en värd för de som kan stå upp själva.


 Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej, jag tar ingen skit från dem jag inte ser upp till - speciellt inte om det inte är via face2face


 Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Inte vad jag kommer på nu, men antagligen ;) .


 Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det tar tid, och jag ogillar att upprepa mig.  


Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ja :)


 Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Nej, om vi ser på Kissie, Blondinbella och Kenza (exempel) har alla tre tagit plats i media, något jag tycker är jättebra. Perez Hilton är ju inte precis lite känd heller?


 Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Jag blir glad av bloggen, jag kan koncentrera mig och kan kntrolera mitt skrivande. Jag älskar att skriva, och jag tror mina svenskalärare kan tacka bloggvärden för det här.


Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Läs upptill :]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0