Gårdagens ridning

Ridningen gick faktiskt oväntat bra. Jag fick hästen Pinnoccio, en jättefin hopphäst med en skada, så den gick inte att hoppas mer. Därför lånade ägeren av hela stallet ut den till ridskolan. Superschyst, right?
Iallafall, vi jobbade på att öka och minska volterna och sen ställa dem och räta på dem.
Det gick faktiskt ganska bra, men Pinnen var väldigt seg i början av lektionen, och han har definitivt blivit hårdare. Härligt att han fortfarande är lika känslig som förut. Inte som Florida.

Sen galopperade, och övade på att sakta ner till kort trav. Jag var glad att jag hade Pinnen, eftersom Ida, tjejen som valde sist, fick Indra, en jättesöt korsning som är ett rent krutpacket. Men hon red henne bra.
Jag var jättenöjd med mitt hästval, Pinnen, skönt att prova andra hästar. Sen var det härligt att han faktiskt kan korta upp traven, och då går han i form, sen när man ökar.

Jag måste bara öva på att hålla mina händer rätt!

Pinnen, Florida, Indra och Lo


Måste påpeka att inga bilder får tas, kopieras eller 'lånas', utan förfrågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0